Na úvod se prosím trochu představ. Kdo jsi a kdo je tvůj tým, odkud jste?
Jmenuji se Eric Dale a jsem zakladatelem Arcadian. Je to značka vlasové a pleťové kosmetiky z Knoxvillu, Tennessee a máme malý tým, který nám pomáhá obsluhovat tuhle mašinku v chodu každý den.
Jak a kdy jsi začal dělat svoje vlastní produkty?
Bylo to okolo roku 2014, kdy jsem začal dělat první věci ve své kuchyni. Začalo to olejem a balzámem na vousy, především pro svou vlastní potřebu a většinu ingrediencí jsme sehnali z různých místních obchodů. Nejprve jsem tyhle výrobky dodával kamarádům a známým, až přišla nabídka z jednoho místního salonu, že by ode mne rádi nakoupili. Takhle to vlastně celé začalo. O něco později jsme přišli s několika oil-based pomádami a poté jsme začali dělat věci, které děláme a prodáváme právě teď.
Jak vznikl název?
Kdysi jsme se snažili vymyslet názvy pro naše původní vůně, když jsme narazili na slovo použité jako přídavné jméno. Význam toho slova je “jednoduché”, “klidné”. Věděli jsme, že náš branding bude mít minimalistickou estetiku, takže jsme to takto dali dohromady.
Kdybys měl vybrat “hero” produkt/y z vaší nabídky, který by to byl a proč?
Jednoznačně naše Matte Paste. Je to můj nejoblíbenější produkt z naší řady, protože je velmi odolná a snadno se aplikuje. Také se vymyje jednoduše vodou. Jeden z důvodů, proč ji tak moc preferuji je, že můžu druhý den ráno vstát, prohrábnout trochu vlasy a stále jsem ready i na druhý den. Ideální, pokud vynecháváte ranní sprchy tak jako já. Haha.
Pokud bys měl něco poradit začínajícím “homebrewerům”, kteří by rádi dělali svoje vlastní produkty, co by to bylo?
Udělat velké množství průzkumu online a udělat velké množství experimentů se skutečnými surovinami. Spoustu se toho naučíte i z výroby pár formulací s malým množstvím ingrediencí. Začněte s pár ingrediencemi a na tom začněte postupně stavět dále, abyste věděli, co která věc dělá. Nebojte se, že zkazíte formulaci, právě tím se člověk učí. Hodně se naučíte z toho, když něco náhodou uděláte napoprvé špatně. A abych nezapomněl, pořiďte si dobrou váhu.
Jaké jsou největší výzvy pro nezávislé výrobce, kterých si běžný spotřebitel není vědom?
Určitě je tu takový ten standardní typ stresu, který provází téměř každý malý startup business. Specifické pro tento obor asi je naučit se neustále škálovat různé formulace a operace v závislosti s tím, jak rosteme, ale zároveň je to asi největší sranda. Je tu spousta chyb, které postupně na naší cestě přicházejí a které běžně člověk online nevidí. Ale občas ano!
Jak důležité je balení a labeling produktů?
Velmi… Myslím, že je to často přehlížený aspekt designu produktu. Lidé často vynaloží spoustu úsilí do produktu, který je uvnitř (ať už pomáda nebo něco jiného) a poté občas vychrlí balení na poslední chvíli. Balení a branding je věc, kterou lidé vidí jako první při pohledu na produkt. Způsob, jakým se rozhodnete prodávat sami sebe, může být nedílnou součástí získávání někoho, kdo váš produkt vyzkouší nebo si zjistí něco o vaší značce. Přes to všechno samozřejmě produkt jako takový musí velmi dobře fungovat.
Co můžeme od Arcadian Grooming očekávat do budoucna?
Máme na stole několik nových produktů, které bychom rádi letos uvedli do prodeje. Banana Powder Face Wash je ten, který už jsme trochu nakousli na našem Instagramu. Můžete také očekávat více obsahu, který už jsme v poslední době začali vydávat – videa, demo produktů, behind the scenes z laborky a tak dále.
Na co jsme zapomněli?
Tak to nevím. Myslím, že jste pokryli hodně v osmi otázkách, ale pokud by někdo měl nějaké další otázky, prostě nám napište zprávu na našich sociálních sítích nebo nám pošlete email! Budeme rádi, když se ozvete.
Počkej…ještě něco!
Rád bych poděkoval všem, kteří pomohli naší značce vyrůst za těch posledních pár let! Byla to divoká jízda a rozhodně v nejbližší době neplánujeme zpomalit….díky vám!
Díky!
Produkty Arcadian Grooming najdete u nás v eshopu.
Zdroj: ToucanTrading.ca